Overslaan en naar de inhoud gaan
news

Een nieuwe start, tijd voor detox!

De feestdagen zijn achter de rug en je zet 2020 goed in met het vastleggen van een aantal nieuwe doelen. De voorbereidingsperiode is het ideale moment voor een detox.

De actieve werking van een detox is de reiniging van de lever, de nieren en de darmen.

Herstel het evenwicht in je organisme met bepaalde voedingsmiddelen

detox course à pied

Wat je zeker moet eten :

Fruit en groenten met een sterk detox effect: : Rammenas & artisjok: de twee grote vrienden van de lever.

Prei, schorseneren, zoete aardappel, venkel, peer, grapefruit en kiwi

De gerechten kruid je af met aromatische kruiden :

Rozemarijn, anijs, kurkuma, groene thee, zwarte peper

Geef ook de voorkeur aan vezelrijke en zetmeelrijke producten:

Quinoa, kastanje, zoete aardappel

Drink voldoende water die rijk is aan sulfaat

Hepar, Contrex

DE ZWARTE LIJST

  • Alcohol
  • Fijne vleeswaren
  • Rood vlees
  • Toegevoegde suikers en zouten
  • Bereide gerechten
  • Koffie
  • Tabak
black liste detox

Tijdens de detox is het doel om het lichaam niet te hard te vermoeien. Het is dus beter om lange of intense trainingssessies te vermijden, die je zullen verplichten om te veel in één keer te eten wat dan weer een aanslag is voor je verteringstelsel en je lever. Doe in deze periode dus sessies aan een gemiddelde intensiteit (basisuithouding) met een frequentie van 1 training om de 2 dagen. Geniet van deze periode om een relatieve rust periode in te lassen, met aan aantal “zachte” activiteiten zoals yoga en stretching.